2013-06-23

Härlig sommarsöndag!


 Idag har det varit en skön sommarsöndag som började med att jag lyckades muta barnen till en fin syskonbild medan Inga gjorde sina sista förberedelser innan vi åkte iväg till kyrkan. Det är så härligt att se att killarna gillar varandra.

Nu har vi varit här uppe i Österfanbyn hos mormor och morfar i två veckor och tiden börjar lida mot sitt slut. Det har varit en hel del glassätande och utelek. Vid mer mulet väder har Axel varit noga med att påpeka att det är dåligt väder så att han har kunnat spela tv-spel. Under vistelsen här uppe har barnens fötter nästan konstant varit smutsiga. Här nedan finns härliga bilder på äkta sommarfötter.


Tyvärr är det inte ofta som morfar Åke har tid att riktigt leka med barnen men idag var det en väldigt härlig och lugn kväll som han hade just tiden. Detta uppskattades verkligen av barnen och speciellt Vilhelm som verkligen ser upp till sin morfar. Dom här bilderna är bara för härliga och detta är minnen som jag tror att barnen kommer värdesätta högt i deras liv.

Även om klockan var mycket ikväll så fick barnen vara ute och bara njuta av att det är sommar och varmt. Vi hade en väldigt behaglig kväll med bland annat Tennis som Axel refererade till som riktigt tennis att titta på med orden.
- Vilhelm vill du titta på när vi spelar tennis, alltså riktig tennis.
Axel var mycket duktig när han spelade bollen mot Inga. Tänk om alla kvällar skulle kännas som den här kvällen. Kanske skulle bli tråkigt i längden men idag har det känts mycket bra och jag kommer att somna gott efter att jag först har stoppat i mig lite rabarberpaj :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar