2012-07-17

Fiska med morfar

Morfar Åke vid årorna.
Idag kom vi hem efter att ha varit hos barnens mormor och morfar uppe i Norrland i en månad. Igår ville morfar Åke ge barnen något extra som pojkarna kommer spara som ett gott minne. Bakom vedboden låg en lite plastbåt som inte har varit i vatten på många år men nu var det dags att få i den i sjön igen. Åke hade köpt några billiga fiskspön nere på byn och han letade fram flytvästaran som inte hade använts på många år. Pojkarna skulle få åka ut på en liten fisktur med sin morfar. Jag vet inte hur pojkarna ser på det dom fick vara med om men för Inga och mig betyder det väldigt mycket att Axel och Vilhelm fick spendera sån värdefull tid med sin morfar innan det var dags att åka hem. Åke har många bollar i luften men det är helt klart att han älskar sina barnbarn. Vi har haft en mycket skön tid uppe hos mormor och morfar. Jag är så glad över att jag har så bra svärföräldrar och att mina barn har så bra morföräldrar. Tack Kristina och Åke för den här månaden det har betytt mycket för familjen.

Jag passade på att ta lite bilder med telefonen på vår härliga fisketur.

Vilhelm och Inga fiskade lite från flotten som finns i anslutning till bryggan.

Vi fick napp också. En liten abborre och en större mört
Axel är i båten tillsammans med sina kusiner Stella och Sophia 

En nöjd Vilhelm med höga förväntningar.

En flytväst och en Axel. Han frös så då fick pappa hålla om honom



Inga och två nöjda killar, speciellt Axel som har fått en näckros .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar